Przedmiotem projektu było opracowanie strategii ekspansji ZESiL Sp. z o.o. na rynek niemiecki. W ramach projektu została dokonana analiza rynku niemieckiego, analiza potencjału produktów oraz strategia wejścia na rynek niemiecki. Analiza rynku niemieckiego obejmowała w szczególności opis i segmentacje rynku, wielkość rynku i dynamikę jego rozwoju, kluczowych graczy i ich portfele produktowe, kluczowych klientów wraz z ich profilem, zagrożenia i wyzwania ze strony rynku, trendy rynkowe, potrzeby klientów oraz kontakt z potencjalnymi klientami. Analiza potencjału produktów obejmowała przegląd produktów oraz ich klasyfikację wraz z identyfikacją kluczowych rynków i odbiorców oraz analizę SWOT portfela produktów. Opracowanie strategii wejścia na rynek niemiecki składa się z analizy istniejących modeli sprzedaży, dystrybucji na rynku niemieckim, rekomendacji strategii dystrybucji/sprzedaży na rynek niemiecki oraz opracowania skutecznej strategii ekspansji firmy ZESiL.